Isler devam etmekte

 Yagmurlu bir gunden merhabalar,

Dun 40 derece idi, bugunse yagmur yagmakta. Aylardir kum almaya calisyordum ancak ya fiyat vermiyorlardi, ya da ucuk fiyat istiyorlardi. Bir yer 300 Euro istedi mesela 3 m3 kum icin ki cidden fahis bir fiyat. (Kadin gorunce mi sanslarini denediler, yoksa yabanci gorunce mi bilmiyorum. Oysa hep dedigim gibi "Ben sizin bildiginiz kadinlardan degilim " 

Nihayet makul fiyat veren bir yer bulunca direkt ustune atladim. Bir tek miktardan emin olamadim daha once hic kum almadigim icin; yine de aldim 3 m3.

Az gibi durduguna bakmayin, miktar olarak cidden fazla. Neyse ki daha fazla almamisim diyorum Persembe'den beri. 

 Evin on tarafinda tretuar betonu yok. Siddetli yagislarda nem kokusu aliyorum icerde. Kalibini aylar once cakip hazirlamistim, kumdan dolayi beklemedeydim. Meteoroloji sadece %40 olasilik deyince yagmur icin, dun doktum betonunu.


 Normalde beton dokunce yagmur pek istenmez en azindan 24 saat, bakalim nasil olacak. Yan tarafin betonunu kumsuzluktan ince dokmustum ancak bambulara dayanamadi. Hazir kum bulmusken oraya da dokecegim ama yagmurdan sonra elbette. 

Evet, bir muhendis degilim ancak gemi insaa sektorunde gecen 14 yilin ardindan kapmisim birseyler. Bahceye yapmam gereken bazi konstruksiyonlar vardi. Eski tahtalarla yaptigim arac golgeligi ve kivi standi yetersiz kaliyordu ve cok yipranmisti mesela. 

Bir yili askin suredir kafamdaydi bu ancak bir turlu butce, zaman, malzeme, plan grubunu bir araya getirememistim. Sonra vira bismillah deyip aldim malzemeleri. Cizimleri yaparken vida ile birlestiririm diyordum kaynak makinem olmadigindan ancak takipcim olan ve Karadag'a tasinan bir Turk aile yardim teklif etti; buyuk zevkle dedim zira bir kisinin isi degil ayni anda kaldirmak, birlestirmek, hizalamak falan. 

Hep derim "BIZ" dunyanin en guclu kelimesidir. Dun arac golgeliginin iskeletini tamamladik. Sirada digerleri var. Once benimkileri yapacagiz, sonra ben gidip onlarin plan, proje, malzeme listesini yapip, beraberce insaa edecegiz. 

"Yaptigin banaysa, ogrendigin sana" derler. acemiligi benimkilerde atip, onlarin konstruksiyonlarini cok daha guzel yapacagiz boylece. 

Saglicakla,
Biz 


Comments