Bahari karsilarken

 Yorucu bir gunun ardindan merhabalar,

Her ne kadar isler 12 ay surse de, ilkbahar daha yogun bir calisma anlamina gelmekte bahcede. 

Herseyden once ekim yapilacak alanlarin yabani otlardan arindirilmasi ve topragin havalandirilmasi gerek. Herbicide olarak bilinen ot ilaclari ya da baska yontemler mevcut ancak gorseldeki gibi diger bitkilerin arasinda olunca baska bir urun kullanma sansiniz olmuyor elle koklemekten ve kucuk kucuk capalayarak havalandirmaktan baska. 

Koklemenin bir diger sebebi de burdaki ornek gibi cogu yabani otun sacak kok olmasi. Toprak altinda adeta ag gibi dolanip, diger bitkilerin koklerini boguyorlar. Bu yuzden ekim yapacaginiz alanlari kokleyerek temizlemenizi tavsiye ederim kendi adima. 




Baharin yeni baslamis olmasi kisin gelmeyecegi anlamina gelmiyor elbette. Kesilmesi gereken odunlar vardi. Ufaklari gecen hafta bitirmistim, bu hafta kutuklere sira geldi. Biraz ellerimi ve  kollarimi dinlendirince daha buyuk olan kok kutuklere sira gelecek. Ama simdiden yemegimi hak ettigimi dusunuyorum bunca isle 💪🏽

Ruhumdaki okuz sagolsun kucuk aletlerin saplarini kirinca careyi metal sapla buldum. Turkiye'ye giderken iki kucuk baltami goturmustum. Kullanmakta oldugum kucuk cekicimin sapi da metalden; bir kere kirmayi becerdim onu (bakiniz ruhumdaki okuz) yaklasik 15 senede; aklima gelince bir akrabama rica ettim. Sagolsun yardimci oldu ve uste de agizlarini da actirmis. Simdi odunlar pasta gibi tikir tikir kesilmekte 🙏🏼❤

Isler gucler bizde devam; umarim sizde daha az calisma vardir.

Sevgiler,
Biz 








Comments