Hayrda şer; şerde hayr

 Yorucu gunlerden merhabalar,

Her ne kadar Balkanlarda olsak da bu sene hava ciddi anlamda sapitti. Nerdeyse Haziran ortasina kadar yorganla uyudum; o kadar serindi. Temmuz ve Agustos aylarinda cogu zaman nefes almakta zorlandim; sanki kafami firina sokmusum gibi bir sicak hakimdi gece ve gunduz. Hatta bir kac fidan ve cicegi de kaybettim. Iki gece once gecenin bir yarisi uyanip yorgani cikardim. Yorgan arti battaniye arti iki kedi ile uyuyabiliyorum soguktan. Normalde Ekim 15 sulari yakarim sobayi ama bu sene erken yakilacak gibi. 

Tam yagmurlar ve kis bastiemadan bitirilmesi gereken isler var haliyle. Aklinizda bulunsun; boyadan cimentoya, yapi kimyasallarinin cogunun uygulama sucakligi +5 ila +35 derecedir. Bunlarin altinda ve ustunde alinacak sonuclar pek saglikli olmaz. 

Yagmurlar ozellikle kuzey tarafindan vuruntu seklinde yagdigindan giristeki kuzey duvari resmen yosun baglamisti. Yetmezmiscesine neme doyan duvar iceri kuf olarak kusuyordu. Su basmani zemine yakin olan duvarlara nemi bloke etmesi adina fayans doseme niyetim vardi ama bir turlu sira gelememişti.

Hatta gecen sene fayans kesme aldim sırf bunun icin. Cekic zaten laminat parkeleri doserken almistim. Bugun yarin diye diye ertelendi  durdu. 

Dedim ya; hayrda şer, şerde hayr diye. Bir kac gun once oturma alanina giderken kuzey duvarinda bir kabarti gordum. Seytan durttu kaldirsana diye. 



Duvar resmen boyayi atmis kara sivaya kadar. Buyuk plakalar halinde boya yuzuldu resmen. Iyi ki bu gune kadar yapmamisim fayansi; boya plakalari ile beraber dokulurlerdi direkt. Buyuk oranda elle, kalani bicakla temizledim. Boya yapmak zaten vardi kafamda; mecburi oldu simdi. 



Ozellikle bu duvar yagmurdan cok etkileniyor. Yere carpan yagmur sulari direkt duvara sekiyor. 

Eger vucudumun imkani olsaydi; beni coktan birakip kacardi muhtemelen yeter diye. Henuz ucte birini bitirebildim, gerisi beklenen yagmur sonrasi. 

Saglicakla,
Biz 

Comments