Manolya askina!

 Bol yagisli gunlerden merhaba,

Ozellikle Bosna Hersek'te trajedilere yol acan yagis, bizim burda da hayli etkiliydi gectigimiz gunlerde. 

Evin arka tarafinda bulunan alan resmen camurlu su ile doldu. Burasi ortalama 30 metre genislikte ve 1,5 metre yukseklikte; ve su yari yerine kadar geldi duvarin. BBahcedebaktigim pisiler bile "bunun ne isi var burda" dercesine bakiyordu suya. 

Basliga gelirsek; manolya brgrndigim bitkilerden biri olmustur her zaman. Nerdeyse her iklime dayanmasi, yapay cicekmiscesine etli yapraklari, dort mecaim yesil kalmasi... ote yandan ya sahtelerini satiyorlar fidanlarin (siz manolya diye aliyorsunuz ama ne cikarsa bahtiniza); ya da benim butcem icin cok pahali. 

Gectigimiz gunlerde Podgorica'da tohum kesesi denk gelince denemek istedim sansimi. 


Su bile gorsel solen benim icin; o acilan bolumlerin icinde tohumlari oluyor manolyanin. 


Bunlarin her biri bir tohum, gelecek aslinda. 


Internette buldugum kaynaklarda yaptigim arastirmalara gore kirmizi etli kismi temizleyip, cana zambaklari tohumlarina yaptigim gibi su zimparasi ile zimparaladim yan tarafindan ki su iceri, hayat disari cikabilsin. 

Pecete uzerine yayip, spreyle nemlendirdim peceteyi. 


Ve kilitli posete koyup, kislama yapmak uzere buzdolabina koydum. Kaynaklar bir ila uc ay icerisinde filizlenme olacagini soyluyor. Bende ilk defa deniyorum; bakalim sonuc ne olacak 🤞🏼

Sevgiyle,
Biz 



Comments